اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

عضو شورای شهر تهران:‌ مدیریت شهری مستقل قطعا به نفع مردم ری است

عضو شورای شهر تهران گفت: با توجه به پتانسیل‌های شهرری در زمینه های گردشگری، تاریخی و فرهنگی مردم این منطقه حق دارند شوای شهر و شهردار مستقل داشته باشند.

عضو شورای شهر تهران:‌ مدیریت شهری مستقل قطعا به نفع مردم ری است

ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس شهرری اظهار کرد: از آغاز فعالیت دوره پنجم شورای اسلامی شهر، من عضو شورای اسلامی شهرستان ری نیز بوده‌ام و در این دو سال طی رفت و آمد به ری، در جریان بسیاری از مسائل و مشکلات مردم قرار گرفته ام. 

وی با تاکید بر استقلال شهرری گفت: بازدید‌هایی که از روستاهای ری داشتیم و با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های شهرری معتقدم که مردم حق دارند شوای شهر و شهردار مستقل داشته باشند.

خداکرمی با اشاره به ظرفیت‌های ری در زمینه‌های گردشگری، تاریخی و فرهنگی افزود: درصورتی که ری مستقل شود و خود را از زیر سایه تهران رها کند، قطعا می‌تواند مسیر توسعه و بهبود وضعیت مدیریت شهری و معیشتی را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مردم و مسؤولین ری عنوان می کنند که این منطقه از محرومیت خاصی رنج می‌برد، تصریح کرد: بخشی از مشکلات ری بخاطر این است که ری منطقه‌ای از شهر تهران است و بسیاری از آسیب‌ها و معضلات تهران از جمله حوزه پسماند به طرف این شهرستان روانه می‌شود.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران ادامه داد: شهرری در زمینه‌های کشاورزی و تجاری هم پتانسیل‌هایی دارد که درصورت داشتن استقلال می‌تواند به کمک توسعه شهر بیاید و وضعیت شهرستان ری را به سمت بهتری سوق بدهد. 

خداکرمی بیان کرد: تعدادی از اعضای شورای شهر با این طرح مخالف هستند و این استدلال را دارند که این موضوع به ضرر شهرری خواهد شد چرا که اکنون اداره شهر وابسته به بودجه تهران است و اگر این بودجه قطع شود درآمد ری دچار چالش می‌شود.  

وی با اشاره به اینکه ری در گذشته مستقل بوده است، گفت: با انگیزه‌ای که در جوانان و مردم شهرری وجود دارد می‌توانند این شهر را به مرحله خودکفایی برسانند به خصوص که از بُعد سیاسی نیز این شهر فرمانداری مستقل دارد ولی در مدیریت شهری وابسته به تهران است و این منطقه بااستعداد را دچار خمودگی و درخودماندگی کرده که اگر مستقل شود قطعا به نفعش خواهد بود. 

خداکرمی تصریح کرد: درصورتی  که طرح جدایی ری از تهران محقق شود، می‌توان عوارض جدیدی تعریف کرد و روش‌های نوآورانه برای خلق ثروت در این منطقه تعریف کرد که از لحاظ درآمدزایی مشکلی پیش نیاید. 

وی خاطرنشان کرد: تحقق این طرح بستگی به پیگیری‌های مجلس دارد و اگر نمایندگان بتوانند سندیت مناسب ارائه دهند و خوب دفاع کنند قطعا به نتیجه می‌رسد. 

انتهای پیام/گ/م/الف30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول